سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از هنگام بعثتم تا روز قیامت، شفیع هر آن دوتنی هستم که در راه خدا با یکدیگر، دوستی و برادری می کنند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 90 شهریور 3 , ساعت 6:43 عصر

مهدویت:مدیرمؤسسه موعود بااشاره به اینکه ایران قوم نشان‌شده برای زمینه‌سازی ظهورامام زمان (عج)است گفت:یاران خاص امام زمان (عج) ایرانی تبار هستند.

به گزارش القائم نیوز به نقل از شبستان، دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی، مدیر مؤسسه موعود در چهلمین نشست از نشست‌های مؤسسه موعود با موضوع نقش ایران در واقعه ظهور گفت: راز بقای ایران مأموریت ایران است به این معنا که ایران قوم نشان شده است و در این گردونه سه وظیفه مهم بر عهده دارد.

وی با اشاره به وظایف ایران گفت: پرورش در حوزه فرهنگی و تمدنی، انتشار اسلام در سرزمین شرق به گونه‌ای که شرق حوزه فرهنگی تشیع شد و همراهی با حضرت حجت (عج) در تأسیس دولت کریمه از جمله این وظایف است.

شفیعی سروستانی به تشریح معنای قوم نشان‌‌شده پرداخت و اظهار داشت: قوم نشان شده به معنای اصالت دادن به نژاد نیست چون خداوند از بدو خلقت به واسطه وجود صفات، فضایل و ویژگی‌ها افراد خاصی را منصوب کرده و با عنایت ویژه به آنها اجازه داده است تا حافظ سنت باشند.

وی با تأکید بر اینکه تا به حال زمین خالی از حجت نبوده و هیچ‌گاه خالی از حجت نمی‌شود، گفت: نشان‌شدگی به این معناست که در گذشته اقوامی در شرایط مأموریت خاصی را عهده‌دار شدند اما به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به بت‌پرستی مبتلا شدند و این مأموریت از آنان سلب شد. وقتی که عزت رفت و نژادپرستی جاگیزین شد خداوند این مأموریت را به دیگران واگذار کرد تا در عرصه زمین نیکی‌ها و فضایل را منتشر کنند.

مدیر مؤسسه موعود با مطرح کردن این سؤال که راز بقای ایران چیست، گفت: ایران 6 هزار سال قدمت دارد. اگر به سابقه مردم ایران بنگریم به خوبی درمی‌یابیم که در این دوران هیچ‌گاه ایرانیان بت‌پرست و کافر نبودند.

شفیعی سروستانی مجوس را قدیمی‌ترین دین مردم معرفی کرد و اظهار داشت: فتوت، ولایت‌پذیری، ظلم‌ستیزی و خردورزی جزء روحیه عمومی قوم ایرانی است که از آن جمله می‌توان به اصحاب کهف اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل ماندگاری مردم ایران تولد کسانی است که در نقاط مختلف این کشور به دنیا آمده‌اند.

شفیعی سروستانی با بیان نقاط عطف ایران پرداخت و افزود: مستعمره نبودن ایران در هیچ زمان، توقف روسیه تزاری پشت ارس به رغم موقعیت ایران در عصر قاجار و بی‌نتیجه ماندن حملات انگلیسی‌ها در جنوب از جمله نقاط عطف ایران است.

مدیر مؤسسه موعود به معرفی اسامی مختلف ایران در تاریخ اسلام پرداخت و اظهار داشت: ایران را گاهی قم، ری و طالقان نامیده‌اند.

وی یادآور شد: آغاز نهضت مردم ایران به وسیله مردمی از قم است. قم در سال 73 در قلب ایران و بر اساس طرحی از سوی امام محمد باقر (ع) پایه‌گذاری شد و از آن پس این شهر همواره مورد توجه خاص ائمه اطهار(ع) بوده است.

شفیعی سروستانی با بیان این مطلب که ما از مراجعه به خود ضربه می‌خوریم نه از ترک خود، گفت: وقتی مردم از استضعاف فکری خارج شوند قدرت پیدا می‌کنند و به مطالبه حق می‌پردازند.

وی از حاضران در نشست خواست تا به دنبال تعیین وقت ظهور نباشند، شرایط را ببینند و موقعیت خود را کشف کنند.

شفیعی سروستانی با استناد به آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) افزود: در مستندات آمده است پرچم‌های سیاه خراسانی حال آنکه ما می‌بینیم در این میان دو گروه خود را از سپاه سید خراسانی معرفی کرده‌اند. یکی از آن دو گروه بنی‌عباس بودند که پرچم خود را سیاه کردند و به دنبال آن بسیاری از افراد از آنها تبعیت کردند.

وی یادآور شد: گروه دیگر سلفی‌ها و وهابیون بودند که در خراسان قدیم (افغانستان) عمامه سیاه به سر کردند و خود را از دسته سید خراسانی معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه از خروج سید خراسانی تا ظهور امام زمان(عج) 6 سال فاصله است، اظهار داشت: بیشتر یاران خاص امام زمان (عج) ایرانی یا ایرانی‌تبار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود هزار و 59 امامزاده در ایران وجود دارد و همین نشان‌دهنده آن است که ایران قوم نشان‌شده برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ