سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست دارد و یا دشمن دارد می بخشد؛ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 شهریور 4 , ساعت 8:34 عصر

تعداد مساجد در ایالات متحده آمریکا

با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان، هنوز این تعداد مسجد جوابگوی مسلمانان نیست و در خواست های بسیاری برای صدور مجوز به مقامات محلی داده شده است ولی هر دفعه با بهانه های مختلفی این درخواست ها رد شده است.


به گزارش رسا، هم اکنون بیش از 1900 مسجد در آمریکا وجود دارد در حالی که با درخواست های روزافزون مسلمانان برای ساخت مساجد بیشتر موافقت نمی شود.

بر اساس آمار منتشر شده بیش از 1900 مسجد در آمریکا وجود دارد که پذیرای چندین هزار مسلمان همه روزه برای برپایی نماز جماعت است.

نخستین مسجد در ایالات متحده در چمنزارهای داکوتای شمالی ساخته شد. این مسجد در حدود سال 1929 توسط مهاجران سوری- لبنانی در نزدیکی شهر کوچکی به نام راس بنا نهاده شد.

سپس با افزایش تعداد مسلمانان، مساجد بیشتری در سراسر کشور ساخته شد. علاوه بر آن نمازخانه های موقت در برخی منازل و پارکینگ نیز فعال شده است.

مساجد آمریکا، در ماه مبارک رمضان و اعیاد بسیار فعال و برنامه های متنوعی برای مسلمانان اجرا می کنند.

لازم به ذکراست، با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان، هنوز این تعداد مسجد جوابگوی مسلمانان نیست و در خواست های بسیاری برای صدور مجوز به مقامات محلی داده شده است ولی هر دفعه با بهانه های مختلفی این درخواست ها رد شده است


لیست کل یادداشت های این وبلاگ